Geležinkelių transportas pradėjo puoštis Vyčiu

lzinios.lt 2017 07 07

Valstybės dienos išvakarėse AB „Lietuvos geležinkeliai“ tapo pirmąja valstybės valdoma bendrove, savo transporto priemones pradėjusia puošti valstybės herbu Vyčiu, tuo simboliškai pareikšdama, kad iš „valstybės valstybėje“ tampanti valstybės dalimi.

lzinios.lt A. Ožič nuotr.

Vyčio simbolis pirmiausia papuošė keleivinį ekspresą, vežantį į Klaipėdą poilsiautojus, ir krovininį „Siemens“ traukinį.

 

„Daug metų „Lietuvos geležinkeliai“ buvo pravardžiuojami valstybe valstybėje dėl savo uždarumo, savų, o ne valstybės interesų paisymo. Padėtis pasikeitė, ir bendrovė grįžo į valstybės glėbį. Tikiuosi, kad šia įmone didžiuosimės ir matysime jos proveržį“, – per pirmojo Vyčio atidengimo iškilmes kalbėjo susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

 

Pernai pasikeitus „Lietuvos geležinkelių“ vadovybei, bendrovė iškėlė siekį persitvarkyti, veiklą padaryti efektyvią, išnaikinti neskaidrių sandorių praktiką.

 

Bendrovė buvo kaltinama neskaidriai dalijusi paramą organizacijoms ir įstaigoms, susijusioms su politikais; jos vadovai įdarbindavo giminaičius, be to, jos pirkimai vykdavo neskaidriai.

 

„Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška pritardamas teigė, kad bendrovė buvo pagrįstai kaltinama dėl neskaidrios veiklos ir neskaidrių pirkimų. „Per pusmetį iš esmės pakeitėme padėtį. Dabar vadovaujamės skaidrumo, atvirumo principais. Taikome nulinės tolerancijos korupcijai taisyklę. Mūsų prioritetas yra teikti didžiausią naudą Lietuvos žmonėms ir kurti naudą Lietuvos valstybei. Šiandien žengiame svarbų simbolišką žingsnį, atverdami valstybei naują lapą“, – tvirtino bendrovės vadovas.

 

M. Bartuška teigė, jog bendrovė sustabdė anksčiau pradėtus viešuosius pirkimus ir nustatė aiškius principus, kad būtų vadovaujamasi Viešųjų pirkimų taisyklėmis. Pasak jo, jau vyksta daug procesų teismuose ir laukiama, kad teisinės institucijos atsakytų, kiek pinigų „Lietuvos geležinkeliai“ galės susigrąžinti, nes teismams pateikta dokumentų, kurie esą rodo, kad buvo padaryta ne mažiau kaip 5 mln. eurų žalos, sudarant konkrečius sandorius, pavyzdžiui, neskaidriai perkant traukinius.

 

M. Bartuška teigė, jog pirmąjį šių metų pusmetį geležinkelio krovinių srautas padidėjo 5 proc., o keleivių vežimas – beveik dešimtadaliu.

 

Bendrovės vadovas „Lietuvos žinioms“ aiškino, kad papildomų krovinių pavyksta pritraukti dirbant ir su Rytų, ir su Vakarų rinkomis, o pirmiausia su Lietuvos transportininkais, kurie įvairiomis kryptimis veža vietinę produkciją.

 

„Keleivius pratiname naudotis geležinkelių transportu, teikdami nuolaidas darbo dienomis ir 15 proc. nuolaidas perkantiems bilietus internetu. Taip skatiname naujoviškai, inovatyviai vadovautis ir pirkti bilietus ne kasose, o elektroniniu būdu“, – kalbėjo bendrovės vadovas.