Ramūnas Terleckas. Miestas pūva nuo galvos

lrt.lt 2019 10 18

Stasys Jakeliūnas skundžia Virginijų Sinkevičių, o Aušra Maldeikienė skundžia S. Jakeliūną, Ramūnas Karbauskis visos Lietuvos naisiečiams skundžia Viktorą Pranckietį ir aiškina, kad tik aplinka ir opozicija kalta, kad Viktoras švenčia trumpalaikę pergalę.

Ramūnas Terleckas

lrt.lt

Prezidentas Gitanas Nausėda šimtadienio spaudos konferencijoje akivaizdžiai dvejoja, kuriuo asmeniu apie save kalbėti pakeliui į Gerovės valstybę. Tuo pat metu Kauno meras tikslingai rikiuoja viešųjų ryšių jėgas ir žygiui užimti Kauno rajoną pasitelkia Rūtą Meilutytę, o Vilniaus meras Remigijus Šimašius ofiso remontui ištaško 300 tūkst. eurų.

Pašnekovui į akis stengiantis nežiūrėti sostinės administracijos vadovas Povilas Poderskis aiškina, kad viskas čia švaru ir teisėta: net darbų kainos adekvačios, nes, pavyzdžiui, plyteles liftu darbininkams esą aukštai teko kelti. Nesupratėliai turėtų suvokti, kad tai itin brangi procedūra, panaši į tas, kurios buvo atliekamos auksiniame Kauno tualete, todėl ir grindų plytelės keliamos į kosmines aukštumas. Sukčių visada buvo ir bus. Nesiliauju stebėtis, kaip gerai jie jaučia konjunktūrą, bet vis pasimauna įtikėję esantys patys protingiausi ir nebaudžiami. Jei paprastuosius vagis turėtų išgaudyti specialiosios tarnybos, tai politinius virtuozus su žyme „vsio zakonno“ gali nubausti tik rinkėjai.

 

Praėjusią savaitę žiūrėjau sostinės mero pokalbį su žurnalistu Arnu Mazėčiu. Žiūrėjau ir negalėjau atsistebėti, kaip save liberalių pažiūrų žmogumi įvardijantis pilietis miestą nori valdyti tik draudimais. Jei galėtų, uždraustų vilniečiams važinėti automobiliais, deja, to padaryti negali, todėl didins parkavimo mokestį mieste, o centrą uždarys. Visa tai darys neva miestelėnų labui, tik nutyli, kad nesugeba transporto srautų sutvarkyti ir tai jį erzina. O galbūt tiesiog darbus reikėtų planuoti atidžiau.

 

Akivaizdu, kad uždaryti Katedros aikštės prieigas rugsėjį, kai į miestą sugrįžta studentai, galėjo ne itin didelio proto meškiukas. Kodėl negalima buvo to padaryti liepą? Spėju, kad būtų sutrukdę iškilmingai ceremonijai pristatyti naujus elektrinius autobusus Katedros aikštėje. Beje, kiek teko domėtis, jie važinėja tik maršrutu savivaldybė–oro uostas, turbūt smagu sostinę užsieniečiams moderniu miestu pristatyti. Nors pastangų visuomeninį transportą padaryti patogiu, nematyti. Mero argumentai, kad parkavimas Vilniuje kainuoja mažiau nei Taline, turbūt išsakyti net internete faktų nepatikrinus ir nutylint, kad Taline visuomeninis transportas yra nemokamas ir pakankamai gerai yra išvystytas tramvajų tinklas. O rūpestį vilniečiais geriausiai parodo situacija prie Santaros klinikų: nepažeisdamas taisyklių čia vairuotojas negali arčiau nei per kilometrą nuo poliklinikos išleisti keleivio, kuriam dažnu atveju ir kelis šimtus metrų įveikti sunku.

 

Nekalbu apie ilgiau nei metus vėluojančią Lazdynų baseino rekonstrukciją, visišką chaosą krantinėje prie Baltojo tilto, o nacionalinio futbolo statybos jau senokai virtusios anekdotu. Meras vis aiškina, kad ne jis, o aplinka kalta, kad kažkas kažkur ne taip popierius užpildė, kad teismai užtruko ir panašiai. Ar tikrai?

 

Verslininkai kalba, kad Vilniaus miesto valdžia praranda pasitikėjimą, todėl jie nenori investuoti savo lėšų, nes turi nemalonių patirčių. Tačiau yra ir išimčių, todėl meras už miesto pinigus žada pėsčiųjų tiltą į niekur statyti. Kodėl? Kaip yra sakęs vienas vilnietis: „jei visos šiukšlių dėžės buvo nudažytos žaliai, vadinasi, kažkas turėjo daug žalių dažų“.