„Facebook“ patvirtino: Rusija tikrai stengėsi paveikti JAV prezidento rinkimus

lrytas.lt 2017 09 08

„Facebook“ trečiadienį paskelbė vidaus patikrinimo išvadas, kurios rodo, kad šimtais su Rusija susijusių netikrų paskyrų buvo naudojamasi perkant reklamas, skirtas kurstyti politinę įtampą prieš 2016 metų JAV prezidento rinkimus ir po jų.

Patikrinimas buvo atliktas kilus susirūpinimui dėl galimų organizuotų pastangų apgaulingai naudotis šiuo pirmaujančiu socialiniu tinklu ir daryti įtaką JAV politikai. Paaiškėjo, jog buvo paskyrų, kurios galėjo būti surežisuotos kampanijos didinti politinį susiskaldymą dalis.

 

Nuo 2015 metų birželio iki 2017 metų gegužės per maždaug 470 paskyrų buvo išleista maždaug 100 tūkst. dolerių (83,8 tūkst. eurų) reklamoms, kuriomis buvo peršamos netikros ar klaidinančios naujienos arba nukreipiama į puslapius su tokiomis žiniomis, sakė vienas „Facebook“ atstovas.

 

Nors tam skirta pinigų suma yra palyginti maža, pakankama nupirkti maždaug 3 tūkst. reklamų, šiomis paskyromis ir puslapiais buvo pažeista „Facebook“ politika, todėl jos buvo uždarytos, sakė „Facebook“ saugumo vadovas Alexas Stamosas.

 

„Mūsų analizė rodytų, kad šios paskyros ir puslapiai buvo susiję vieni su kitais ir tikriausiai tvarkomi iš Rusijos“, – tinklaraštyje pranešė A. Stamosas.

 

Daugumoje minimų reklamų JAV prezidento rinkimai, balsavimas ar kandidatai nebuvo tiesiogiai minimi; vietoje to, regis, buvo siekiama „akcentuoti nesantaiką sėjančias socialines ir politines žinutes per visą ideologinį spektrą“, sakė A. Stamosas.

 

Tarp tokių reklamų temų buvo rasiniai, gėjų teisių, ginklų teisių ir imigracijos klausimai, nurodė „Facebook“.